• Древногръцкият историк Плутарх е казал, че :“ Ученикът не е съд, който трябва да бъде запълнен, а факел, който трябва да бъде запален“. 

Учителят несъмнено се превръща в един от най-важните хора в живота на детето. Особено началният учител.На него се пада трудната задача да изгради детото като личност, да го социализира, да го образова, да предразполага децата към работа, да бъде модел за подражание. 

Обичам работата си и не бих я сменила. Важно в нашата професия е да не те напуска желанието за учене. Спреш ли да се самообучаваш – изоставаш в учителската си кариера,от учениците си и от колегите си. 

Добрият учител проявява емпатия към всичките си ученици, Успява да запази творческата атмосфера в часовете си, без да се стига до анархия и хаос. Преподава материала си на достъпен език за всички ученици в класа, дори когато за целта се налага да повтаря един и същ материал на различни целеви групи по различен начин и с различни езикови и невербални средства. 

Ученето е индивидуален процес за всяко дете и нашата работа е да им преподаваме по такъв начин материала от учебната програма, че да предизвикаме тяхното любопитство към него. 

Обичам работата си и не бих я сменила. Важно в нашата професия е да не те напуска желанието за учене. Спреш ли да се самообучаваш – изоставаш в учителската си кариера и от учениците си и от колегите си. 

Никой не може да бъде убеден в нещо, за което няма поне минимална вътрешна мотивация. Целта на работата ми е да успея да събудя у тях тази вътрешна мотивация и любопитство към това, което мога да им предложа и което преподавам. 

Искам учениците на които преподавам да станат отговорни и мислещи , успяващи да преценят правилно всяка ситуация в която попадат. 

Традиционните педагогически похвати – лекция, беседа, разказ дискусия; съчетани с интерактивни – ролеви игри, кръстословици , диспути,групова работа, проектно-ориентирано обучение; ИКТ –  проектор, образователни софтуери, електронни учебници и упражнения; интердисциплинарен подход.

Във връзка с развитието на новите технологии и промените в детската психика и интереси, се променят и педагогическите похвати, които използвам в различните години от преподавателския си стаж. Смятам образованието за ценност и чрез преподаването си се стремя да убедя в това и учениците си. 

Стремя се да бъда в крачката на учениците си – да познавам нещата, които ги интересуват. Философията за преподаването на всеки човек според мен се формира на база на неговата житейска философия, обща култура познаването на преподавания предмет и личностните му особености. Няма как да бъда убедена да преподавам по начин, който не разбирам или не съм вътрешно убедена в правотата му и ефективността му. Харесва ми ,това което казва сър Кен Робинсън. 
Той вярва, че ако успеем да запалим искрата на любопитството в едно дете, то ще учи без необходимост от външна помощ. Децата са любопитни по природа, а любопитството задвижва постиженията. Съгласна съм,че проблемът в образованието е, че фокусът се поставя не върху ученето или преподаването, а върху изпитването. Не че то не е важно, стандартизираните тестове имат своето място, но те не трябва да са преобладаващи, още по-малко – водещи, в образованието. Трябва да са с цел диагностика, да подпомагат процеса, а не да му пречат.